Kedves leendő Ügyfelünk!  

 

Köszöntjük a Konzulátus információs oldalán.

Kérjük, olvassa el figyelmesen az alábbi általános tájékoztatót.

 

Ügyfélfogadás rendje

Az ügyfélfogadás előzetes időpontfoglalás alapján történik.

Kérjük, az ügyintézéshez foglaljanak időpontot az online időpontfoglalási rendszerben. Minden ügyfél részére külön időpontot szükséges foglalni.

Ha több különböző ügytípust kívánnak intézni a Konzulátuson, minden ügytípushoz szükséges külön időpontfoglalás!

 

A Konzulátus kedden és csütörtökön 9.00-12:00 óra között fogadja az ügyfeleket. Ha ügyintézés céljából érkeznek, és nem elkészült okmányért, kérjük, legkésőbb 11:30-ig jelenjenek meg konzulátusunkon.  

Anyakönyvezési ügyekben és apai elismerés ügyében szerdánként 14.00 és 16.00 között várjuk ügyfeleinket.

Állampolgárság megállapítása és egyszerűsített honosítás iránti kérelmek ügyében szerdánként 9.00 és 12.00 között előre egyeztetett időpontban fogadjuk a kérelmezőket.

 

Ünnepnapokon és munkaszüneti napokon az ügyfélfogadás szünetel. Technikai okokból egyéb napokon is elképzelhető eltérés az ügyfélfogadás rendjétől. Kérjük, ezzel kapcsolatban tájékozódjanak a főoldalon a Hírek, események címszó alatt, illetve a nagykövetség Facebook oldalán.

 

Ügyintézés

A Konzulátuson főszabály szerint személyesen tudnak ügyet intézni. Kiskorú ügyfeleink esetében főszabály szerint az ügyintézés során mindkét szülő személyes jelenléte szükséges. Kérjük, amennyiben csak az egyik szülő tud megjelenni a konzulátuson, illetve amennyiben a szülői felügyeleti jogokat csak az egyik szülő, vagy más személy gyakorolja,  a félreértések elkerülése érdekében ezt jelezzék időpontfoglaláskor, illetve egyeztessenek az ezt igazoló dokumentumokról e-mailben (consulate.bxl@mfa.gov.hu).

 

A gyors, zökkenőmentes ügyintézés érdekében kérjük, olvassák el az intézni kívánt ügytípusra vonatkozó tájékoztatót, nyomtassák ki, és kék tollal töltsék ki előre az ott található adatlapokat, de azokat előre ne írják alá. A kitöltött adatlapokat, személyazonosító okmányukat (magyar állampolgároknál bizonyos ügytípusok esetén magyar okmány szükséges), valamint az ügytípusnál megjelölt egyéb dokumentumokat mindenképpen hozzák magukkal. Amennyiben a kérelem hiányos, az ügyfél hiánypótlási felhívást kap. Az ügyintézés csak a hiánypótlást követően kezdődik meg.

 

Ha több ügyet kíván intézni, kérjük, olvassa el mindegyik ügytípusnál a tájékoztatót, és töltse ki a honlapunkon megtalálható formanyomtatványokat.

 

Amennyiben a honlapon található tájékoztató elolvasását követően további kérdése merülne fel az ügyintézéssel kapcsolatban, írjon a consulate.bxl@mfa.gov.hu címre.

 

A konzuli díjak megfizetése

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a konzuli díjakat kizárólag bankkártyával lehet az ügyintézéskor a helyszínen kifizetni. Az eljárás elindításának feltétele a konzuli díj megfizetése.

 

Ügyintézési határidő

A konzulátuson beadott kérelmek esetében sürgősségi eljárásra nincs lehetőség. Az egyes eljárások várható ügyintézési idejével kapcsolatban a Konzulátus által adott felvilágosítás tájékoztató jellegű, az ügyintézési idő egyes esetekben ettől eltérhet.

 

Elérhetőségek, tájékoztatás, elkészült dokumentumok átvétele

A magyarországi ügyintézést igénylő ügyek esetében a Konzulátus nem tud tájékoztatást adni az ügy állásáról.

 

Az eljárás lezárulásáról, az igényelt dokumentum, okmány elkészültéről a kérelem beadásakor egyeztetett módon: telefonon, e-mailben vagy postán értesítjük ügyfeleinket. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a konzuli díj csak a konzuli kerületen belüli, egyszeri, normál postai szolgáltatás költségeit tartalmazza, egyéb (sürgősségi) csomagküldő szolgáltatás igénybevételét nem teszi lehetővé.

Az elkészült dokumentumokat, okmányokat ügyfélfogadási időben, kedden és csütörtökön 9.30-11.30 között lehet személyesen vagy meghatalmazott útján átvenni. Előzetes időpont-foglalás ehhez nem szükséges.